neděle 16. března 2014

Fitness trenér, celozrnný chléb + současné stravování

Ahoj,
krásnou neděli přeju (i když trochu zamračenou)..
Tak jo, tak jo, hned s tím musím ven...
Dnes jsem udělala zkoušky a je ze mě oficiálně fitness trenér!
Volejme sláva a tři dny se radujme!
(Pokud by Vás zajímaly podrobnosti, klidně o tom napíšu samostatný článek..a na všechno a na všechny zanadávam a řádně si postěžuju!)

A teď k tomu zbytku.. :-)



Toto je moje snídaně z minulého týdne. Kaše ze 130 g vloček,s jahodama, jogurtem a uvnitř je protein. A ještě je tam schovaný bobek arašmásla. 
Snídaně ve stylu přerušovaného půstu.
A víte co? Na ten půst je mnoho názorů, jak jsem se přesvědčila v komentářích v minulém článku. Někdo tvrdil, že to je teď hit. 
Ano, je. (Stejně jako milion dalších věcí - vitariánství, paleo apod.)
Ale ono zase přijde něco nového, nebojte. 
A zase to budou všichni zkoušet. 
Nejsem z těch, kteří by zkoušeli hned každý způsob stravování. 
Paleo jsem nikdy nezkoušela. 
Vitariánství taky ne. 
Vegetariáství ani veganství mi nic neříká. 
Vysokoproteinová dieta, sacharidové vlny.
Nic z toho. 
O přerušovaném půstu jsem se dozvěděla na FB a nějak jsem to přešla, ale poté jsem se o tom dočetla ještě na různých blozích a začala se o to hlouběji zajímat. Jelikož jsem v poslední době ve stravě vcelku tápala, jedla jsem si v podstatě kdy jsem chtěla, co jsem chtěla a jak jsem chtěla, řekla jsem si, že to bude fajn, že nad tím budu mít aspoň trochu kontrolu a že se donutím. Navíc, že se nebudu nějak výrazně omezovat.
No, šla jsem do toho. Na začátku to bylo super, na nic jsem si nemohla stěžovat.
Někdy v pátek přišel zlom.  
Už ráno jsem se probudila hladová a šla jsem cvičit na TRX. 
Nešlo mi to. 
Nadávala jsem. 
Byla jsem na*raná a protivná, protože jsem měla hlad. 
A měla jsem ještě podávat nějaké výkony? 
No, jestli jsem cvičila půl hodinku, bylo to moc.
Dala jsem si snídani. 150 g vloček. 
Nacpala jsem to do sebe skoro násilím. 
Bylo mi blbě. 
Vločky se mi znechutily. Banán se mi znechutil. Protein se mi znechutil. Jogurt se mi znechutil!
...a zazvonil zvonec a pohádce o Buráčkovi a přerušovaném půstu je konec...
 Dneska jsem si dala svou snídaničku z 50 g vloček, pak jsem si dala luxusní oběd v Crosscafe a jsem spokojená.
Jako neříkám, že to je špatný. Ale taky už neříkám, jak je to super.
Chápu, že mě asi ukamenujete, že to tady nejdřív vychvaluju a pak to takhle pohaním, ale zkrátka se to takhle vyvrbilo, že na začátku mi to vyhovovalo, byl to takový očistec, a postupem času, jak jsem přidávala na porcích, mi to nedělalo dobře.
Člověk by si měl vyzkoušet všechno a udělat si na to názor. Já jsem si to vyzkoušela a vyhovovalo mi to. 
V přiměřených porcích, né těch extrameganehorázněobrovskejch.
Takže jsem to buď přepískla a začala se prostě přejídat a nebo nevím. Jako tři nebo čtyři porce denně jsou fajn, ale nesmí to bejt dávka jak pro koně.
(No, to jste z toho zase určitě moudrý, z tohohle mýho myšlenkovýho pochodu. Radši se přesuneme dál)

dnešní oběd aneb žijme zdravě a vyváženě

Abych se držela nadpisu článku, upekla jsem celozrnný chléb. Trochu mi nevyšel tvar, ale nevadí, je 100% celozrnný a a je tam milion semínek.

Použila jsem:
750 g celozrnné mouky (žitná, špaldová, chlebová, pšeničná)
slunečnicová semínka (hrnek)
dýňová semínka (půl hrnku)
lněná seminka (půl hrnku)
sezamová semínka (půl hrnku)
kostku čerstvého droždí
dvě lžíce octa
sůl
300 ml vody (nebo více, zkrátka dle potřeby)

Nejprve jsem si smíchala mouky, udělala důlek a vytvořila kvásek. (Z droždí, cukru a trochu vlažné vody). Pár minut jsem počkala, přidala jsem semínka, přilila vodu, ocet, osolila jsem to a nechala hodinu kynout. Vyložila jsem si formu na mramorový chlebíček (použijte raději něco většího, mně to z toho vyteklo) pečícím papírem a dala péct. Pekla jsem to šíleně dlouhou dobu. Nejprve při 200° 15 minut, poté jsem snížila teplotu na 190° a pekla jsem půl hodiny a následně jsem ještě snížila na 150° a pekla jsem další půl hodinu. (Nemusíte to dělat tak složitě, zkrátka pečte do té doby, než zůstane špejle po zapíchnutí suchá).
Samozřejmě jsem chléb konzumovala hned horký, což by se nemělo, ale je to prostě nejlepší.
Nechce si chutnat!



Je to trošku šišatý, měla jsem použít větší formu. Jo a taky to pořádně osolte, já tam dala jen takovou špetku a bylo to víc sladší než slaný. Nebo spíš nemastný neslaný.
Ale jinak nemá chybičku!

Krásný zbytek neděle přeju! :-)

27 komentářů:

  1. Gratuluju ke zkouskam, preji hodne uspechu a hlavne spokojenych klientu! :) co se tyce stravovani, tak si myslim, ze si kazdy musime najit vlastni zpusob, ktery nam vyhovuje a sedi. Jednu dobu mi vyhovovalo jist 5x denne, jindy 3x, ted treba 4x.. U me vzdycky zalezi na zatezi jak ve skole, tak cvicebni. Na co ale nikdy nedam dopustit je poradna snidane!! A chleba vypada lakave!! Urcite brzy vyzkousim :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :-)
      Bez tý snídaně to prostě nejde.. pár dní to šlo, ale dlouhodobě to prostě nedávám. :-( jsem fakt protivná až to neni hezký.

      Vymazat
  2. Ahoj :) Myslím, že je dobře, že sis to zkusila a že teď už zase jíš (normálně) tak, jak ti to vyhovuje :) Neber to prosím nijak zle, jen mě to utvrdilo v tom, co si o tomhle myslím :) P.S. Gratuluju ke zkouškám a přeju hodně štěstí! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Congrats ;) Tak když ti to nevyhovuje, tak proč se trápit že? :)

    OdpovědětVymazat
  4. chleba vypadá nádherně !!! za bochník pořádnýho chleba bych dala levou ruku (pravou ne :D), tady mám jenom blbý anglický toasty všude ^^
    jsem ráda, že mám zas o názor navíc na IF ... chci to v létě zkusit, a jsem sama zvědavá, co to se mnou udělá .. přesně jak píšeš, nikdy jsem s ničím neexperimentovala a tohle se mi líbí a nepřijde mi to pro tělo TAKOVÝ velký šok ... a nechci to držet déle něž měsíc, tak snad se mi poštěstí a bude mi to dělat lépe než tobě ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :-)
      Taky sem zvědavá na názory ostatních, tak doufám, že se podělíš :))

      Vymazat
  5. Je fajn, že sis to aspoň zkusila, i když jsi zjistila, že to pro tebe není :) Chleba je krásný, ber to tak, jde vidět, že je domácí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně! Žádný umělý tvar, prostě jak nakynul, tak je. :D

      Vymazat
  6. Moc gratuluju trenére! :)) A co se toho jídla týče.. hele já se ti asi ani nedivím :) Každý jsme originál a máme jíst tak, jak nám bude vyhovovat.. hlavní je poslouchat své tělo :) Já například po dnešním příjezdu z Paříže, kdy jsem si opravdu nechutně hodovala snad jen na tom sladkém, jsem si ještě dnes dala takový ten den sněz všechno sladké, co jsi chtěla někdy ochutnat a nemohla jsi, protože od zítřka už jedeš zase na svůj styl alá zdravě a chutně :) A bez čokoládiček atd.. vyhovuje mi to, ale prostě jsem si řekla, že tentokrát se fakt znovu přejim všech těhlech hloupostí a udělám s tím dnešní půlnocí pěkný konec a začnu zase tak, jak to mám ráda :) A tak by to měl dělat každý...prostě zjistit si to svoje, co mu vyhovuje a jít si za tím :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, děkuju! :-)
      A musím s tebou souhlasit, máš naprostou pravdu :))

      Vymazat
  7. Moc gratuluju!
    A ten cheesecake z cross cafe je jeden z nejlepších, co jsem kdy měla (a nebylo jich tak úplně málo:D)
    Na ten půst mám svůj názor, i přesto že jsem to nikdy nezkusila, jsem holt hlava tvrdohlavá :DD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :-)
      Jó, je skvělej! Haha, to mě těší, když to říká takový znalec cheesecaků :) Aspoň nemusím hledat žádný lepší :D

      Vymazat
  8. Gratuluji k certifikátu! :))
    Jinak ta snídaně vypadá božsky. ♥

    OdpovědětVymazat
  9. o trenérství napiš článek, taky o něm uvažuju. Kde si ho dělala a tak. Byla bych moc ráda. Holt půst není pro každého no, ale vyzkoušela jsi si to a víš, že tímhle směrem to nepůjde :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ok :-) Taky ho napiš, ráda si ho přečtu.

      Vymazat
  10. Mockrát Ti gratuluji :-))) Ty tvoje posty jsou skvělé, takže si myslím, že o to více čtenářů ještě teď získáš. A asi se od Tebe nechám trénovat! :D

    OdpovědětVymazat
  11. Gratuluju, trenérko :-) Článek o tom určitě napiš :-)
    Já myslím, že je fajn, že máš zase novou zkušenost, aspoň víš, že ti to tak nevyhovuje...
    Já mám nejraději ten klasický "zdravý životní styl" a z nic těch "alternativních směrů jsem ještě nezkoušela. Ale beru to tak, že si můžu z každého něco vzít - vegetariánkou nikdy nebudu, ale třeba tofu, šmakoun nebo sojové maso mi strašně chutná a nemám problém udělat si jídlo bez masa. Nebo třeba ráda zkouším paleo recepty jako petrželové hranolky, cukínové nudle, květáková pizza, i když přímo na paleo bych se nedala. A z toho přerušovaného půstu si beru tzas to, že na počtu jídel asi tak moc nezáleží a že když se hned nenajím, nestane se nic hrozného kromě toho, že mám hlad.

    OdpovědětVymazat
  12. za včerajšok Ti gratulujem ! a fotky vyzerajú moc chutne :3

    OdpovědětVymazat
  13. Hezkyyy, gratuluji! A článek určitě všichni uvítáme, zajímalo by mě, co všechno to obnáší :)
    Do podobných "akcí" jsem se raději ani nepustila, nějak jsem předem tušila, že by to dopadlo podobně. Raději se budu držet té své klasiky, která funguje a cítím se při ní dobře. Ale zase máš alespoň zkušenost :)

    Chleba se mi líbí, má správnou nálož semínek!:D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :-)