středa 28. ledna 2015

Je cvičení droga?

Kdyby mi někdo před pár lety řekl, že budu někdy vstávat před šestou hodinou ranní jenom kvůli tomu, abych si stihla zacvičit a abych stihla ve fitku "břišní buchty", nejspíš bych se mu vysmála. A nejspíš dost hlasitě.
Ale lidi se mění.




Když jsem dneska ráno jela, shodou okolností, cvičit, začala jsem nad tím vším přemýšlet.
Chodím spát celkem brzy, většinou před desátou, abych měla svých krásných 8 hodin spánku (jakmile nemám 8 hodin spánku, jsem protivná, zlá, nepříjemná a nesnášim celej svět).
Nevadí mi vstát ráno v 6. Ale proč to píšu... Už jenom tohle připadá mému okolí jako nesmysl. Jít spát v půl desátý? A jít cvičit v 6 ráno? To už jsem se zbláznila úplně?

Jenže. Cvičení mě nabíjí. Při cvičení si odpočinu. Při cvičení jsem šťastná. Cvičení mě baví. Na cvičení se těšim a bez cvičení to není ono. A po pár dnech mi začne chybět.
Mluví takhle závislý člověk? Může si to samé říci člověk závislý třeba na cigaretách?
Nejspíš jo.
A je tedy cvičení droga?



Vždycky jsem záviděla lidem, kteří říkali, že jsou závislí na běhání. Říkala jsem si.. Hmmm, to by bylo krásný! Nemusela bych se k ničemu přemlouvat a prostě bych sportovala, žila zdravě a ještě k tomu dobře vypadala. Ale taky jsem si říkala.. Sakra, jsou ti lidi šílení?! Závislost na běhání? What?! To taky jde?
No a teď jsem taková taky.
Nejde tedy o běhání, ale o posilovnu.
V prosinci jsem si zařidila členství ve fitku a začala jsem tam pravidelně chodit.
A začala jsem se tam každý den těšit!
Když si vzpomenu na to, jak jsem dřív do fitka zašla a nevěděla jsem ani co cvičit ani jak cvičit, nejradši bych si nafackovala. Všech strojů jsem se bála, protože jsem nevěděla, jak se s nim zachází. A činek jsem se bála ještě víc. Jediné, čeho jsem se nebála, bylo TRX. :D
Teď mám tréninky rozdělené podle svalových partií, jdu tam s tím, co budu zrovna cvičit a neodejdu, dokud to neodcvičím. A je to prostě paráda. Užívám si to. Kombinuju činky, TRX, stroje, kettlebely. Všechno.
Má to řád a má to smysl.
Jen to cardio trochu zanedbávám a moc mě nebaví. A běhat na páse? Né, prosím, jen to ne. To radši venku v mínus deseti. O dost radši. Běhat v mínus deseti je vlastně celkem fajn.
A ano, ráno klidně vstanu v 6 a nebo ještě dřív, protože chci. Protože mě to baví. A vůbec. Tady mám několik důvodů, proč to teda vlastně dělám.

A proč to teda dělám?

Protože se cítím sebevědoměji.
Protože mě baví sledovat, jak se zlepšuju.
Protože zvedat těžší váhy znamená víc jíst.
Protože co se klepe, je tuk, a to, co se klepe, se mi nelíbí.
Protože sport a endorfinky jsou lékem na (skoro) všechny chmury a starosti. (A pokud jste naštvaní a po cvičení vám nebude líp, tak jste cvičili špatně.)
Protože to je útěk z reality. Jiný svět.
Protože si odpočinu. Psychicky.
Protože si připadám silná.
Protože ty nový legíny na cvičení si musím zasloužit. A nekoupím si je, dokud v nich muj zadek nebude vypadat perfektně.

A to ani nemluvím o tom, jak mě hrozně potěší, když vidím muže, který na dřepech zvedá stejně (a nebo dokonce méně) než já.
Moje ego je v ráji.

Abych to shrnula... Myslím, že závislost je příliš silný výraz a nějak se mi nechce o sobě prohlašovat, že jsem závislá na cvičení. Ale hodně by mi chybělo. A ty endorfinky! Už teď, když pár dní necvičím, připadám si taková nesvá a mám chuť zvednout nějakou tu činku.

A co vy? Je pro vás cvičení droga? Cvičíte často a rádi?

P.S. Omlouvám se, jestli je tento článek zmatený a nebo nepochopitelný. Je to jen takový výstřel do tmy. Asi jsem měla potřebu to  někam ventilovat, protože... Lidé kolem mě nechápou. 

Mějte krásnou středu. :-)

24 komentářů:

  1. Já mám cvičení ráda. Zpočátku jsem se mu začala věnovat kvůli zdravotním problémům, teď je to pro mě super odreagování. :-) Chodím cvičit do fitka asi 4x týdně, podle toho, jak mi to vyjde.

    OdpovědětVymazat
  2. Také mám cvičení jako určitý způsob relaxu, což někteří nechápou a často slýchám - jak si u toho můžeš odpočinout, když makáš jak kůn? No jednoduše proto, že sice makám tělem, ale ne hlavou :) A to je pro mě pravý relax - když můžu vypnout a chvíli nad ničím nepřemýšlet :) Také jsem si zařidila členství v posilovně a jsem hrozně spokojená :)

    OdpovědětVymazat
  3. V létě jsem vstávala před 6, abych se v klidu nasnídala a pak mohla vyrazit na brusle, protože bez nich jsme pak byla celý den protivná :D vážně. Teď se vždycky těším na fitbox. Je to takový relax, odreagování a né povinnost!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Huráá, nejsem v tom sama! :D Ano, je to relax :))

      Vymazat
  4. Já vždycky tiše záviděla všem, které sport bavil a díky tomu ještě vypadali dobře a spojili příjemné s příjemným. Ale sama jsem se nedokázala donutit něco dělat pravidelně, občas jsem si zkusila jakože tak něco zacvičit, ale bylo mi hůř, než když jsem seděla na zadku. Jednoduše jsem prostě nemohla najít nic, co by mě oslovilo.
    A teď jsem to konečně našla, prostě mi to samo spadlo do klína a také jsem se stala šťastně závislou :). Miluju ten pocit štěstí po cvičení a miluju vidět pokroky, jak se zlepšuju.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mám radost :) a je to tak, ten pocit po cvičení a i vidět ty pokroky.. to je prostě k nezaplacení :)

      Vymazat
  5. Dřív jsem se ke cvičení musela přemlouvat, nenáviděla jsem to - přesněji řečeno, ne konkrétně to cvičení, ale to že "bych měla" vstát a jít. Ale ten pocit během a hlavně po cvičení!! Úžasné! Po tom, co se pro mě stal pohyb opravdu něčím pravidelným, si už fungování bez něj nemohu vůbec představit! Když pracuji na bakalářce nebo se do sebe snažím nasoukat haldy moudrosti ze školy, neznám lepší odreagovaní než jít a dostat to ze sebe pohybem.:-) A když mi to někdy nevyjde a pár dní vynechám, cítím se hrozně nesvá, opravdu takové abstinenční příznaky!:-D Myslím tedy, že na cvičení je opravdu možné si závislost vybudovat:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto souhlasím! :-) teď během zkouškového to člověk fakt vnímá ještě mnohem víc... :)

      Vymazat
  6. Cvičení je pro mě taky super relax a odreagování - hlavně, jak celý den sedím nad učením, to mě takové "zničení se" hned osvěží :-) Když si někdy zacvičit nemůžu, klidně i týden, dva v kuse, nijak to nehrotím, ale nedokážu si představit, že bych někdy měla přestat úplně, prostě už tak nějak patří do mého života

    OdpovědětVymazat
  7. Moc hezky jsi to napsala a je krásné číst, že to tak lidé mají a takových lidí je už docela dost :). Když posilovna nebo domácí cvičení opravdu někoho naplňuje, fandím mu.
    Mně se cvičení stalo zlou drogou bohužel, namísto vyplavení endorfínů se mi všechny snad ztratily a to nejenom při cvičení, ale i z hezkých chvilek v běžném dni. Dřív jsem to měla ráda, dnes už necvičím a je mi tak lépe. Zkrátka a dobře se mi to zhnusilo i přes dobrou techniku. Endorfiny z hezkých chvilek v životě se vrátily, jsem za ně šťastná a někdy až moc :), ale při pohybu je nezažívám. Snad se to někdy zase vrátí do normálu.
    Tím vším bych ale hlavně chtěla napsat, ať si nikdo nenamlouvá, že ho cvičení opravdu tak naplňuje, aby ho to pak nesrazilo a nevzalo tolik, co mně. Nechovám vůči cvičení zášť, naopak :)

    OdpovědětVymazat
  8. Ja som to mala podobne. Keď som pred 2 rokmi začínala v posilňovni, nevedela som sa dočkať, kedy tam opäť budem a dám si čo preto :-) Nenávidela som kardio a ledva som sa k nemu dokopala.
    A teraz to mám obrátené. Teším sa na beh vonku alebo na pás a posilňovňa ma síce baví, ale momentálne som v období, kedy si ju odmakám až po kardiu. :-D Človek sa mení, ako vravíš. A máme určité fázy a obdobia, ktoré sa striedajú. :-) Raz ono, raz hento. Ale aj tak som posilňovni stále verná ;)

    OdpovědětVymazat
  9. Já jsem do posilovny začala chodit v lednu. Musím říct, že ještě pořád nevím, co cvičit :D Prostě tak nějak chodím mezi stroji a cvičím, co mě napadne :DD jasný, není to dobře, ale mám ráda pestré věci! :D a běhaní na páse je fakt nuda :D

    OdpovědětVymazat
  10. Do posilovny nechodím, ale snažím se cvičit doma skoro každý den. Do toho fitka se odhodlávám, ale musí to počkat, než se vrátím z Dánska (minimálně:D)
    Ovšem úplně ti rozumím, je to droga, ale rozhodně jiného rozměru než cigarety nebo alkohol.... Jsme zdravě závislí :)

    OdpovědětVymazat
  11. Souhlasím! Je to příjemná droga, správná droga :) Zdravá závislost (pokud to není nějak ultra-přehnané) :)) A tak to má být... Snad nám to na rozdíl od Amy vydrží!

    OdpovědětVymazat
  12. Cvičení je super :) Taky je to pro mě takový útěk od reality a to samé platí i o běhání, lyžování a podobně :) Prostě u každého sportu si odpočinu :)

    OdpovědětVymazat
  13. Já sice zatím holduju domácímu cvičení, ale i tak s tebou v mnohém souhlasím. Cvičení je prostě parádní odreagování, člověk ze sebe vydá energii, všechny negativní myšlenky, prostě se vybije! :) Svým způsobem jsem na tom taky asi závislá, štve mě, když musím nějaký den cvičení vynechat :D

    OdpovědětVymazat
  14. Souhlasím, cvičení je droga! Pár let jsem byla ale ve fázi, že jsem cvičila i 7x týdně, i víckrát, odpírala si jídlo, cvičila i s antibiotiky...a teď pracuju na napravení toho vztahu, jídlo je něco co mi pomáhá se zlepšovat a cvičit 4-5x týdně je v pořádku, ještě když člověk vzpírá a zvedá těžký váhy a k tomu každý den nachodí okolo 10km :) Takže sportu a činkám zdar!

    OdpovědětVymazat
  15. Já si myslím, že na tom cvičení trošku závislá jsem. Teď jsem byla 14 dní nemocná a nemohla jsem cvičit a byla jsem z toho trochu v háji :D Hrozně se mi po tom stýskalo a byla jsem pořád taková nervní. Už jsem ale znovu začala a zase je mi fajn. Takže jsem zjistila, že bez cvičení moc dlouho nevydržím. Zkrátka ho potřebuji k tomu, abych mohla normálně fungovat :)

    http://kuchtimeslaskou.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
  16. Krásný blog! Nemáš instagram?? :)

    OdpovědětVymazat
  17. Souhlasím. Cvičení je droga a také jsem si nikdy nemyslela, že to takhle bude. Že budu na cvičení závislá, ale den bez pohybu je pro mě mučení :(

    OdpovědětVymazat
  18. Já teď moc necvičím, nějak není nálada a je lenost! :D Ale hrozně se těším na brusle, za víkend dáme kolem šesti hodin, je to pro mě obrovskej relax. :))

    OdpovědětVymazat
  19. Ahoj. Moc se mi tvůj blog líbí a tak bych tě také chtěla pozvat na ten můj.Sice teprve začínám, ale určitě se rozjedu :) Na mém blogu najdeš úplně všechno, ale hlavně se zaměřuji na módu. http://sweetriddle.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář :-)